template<typename T>
OrbitEngine::Math::Vec4 struct

4-dimensional vector

Public static functions

static auto Min(const Vec4<T>& a, const Vec4<T>& b) -> Vec4<T>
static auto Max(const Vec4<T>& a, const Vec4<T>& b) -> Vec4<T>
static auto Lerp(const Vec4<T>& a, const Vec4<T>& b, T t) -> Vec4<T>
static auto Normalize(const Vec4<T>& a) -> Vec4<T>

Constructors, destructors, conversion operators

Vec4(const T& _x, const T& _y, const T& _z, const T& _w)
Vec4(const Vec2<T> _xy, const Vec2<T> _zw)
Vec4()

Public functions

auto operator[](int i) -> T&
template<typename U>
auto operator==(const Vec4<U>& b) const -> bool
template<typename U>
auto operator!=(const Vec4<U>& b) const -> bool
auto operator+() const -> Vec4<T>&
auto operator-() const -> Vec4<T>&
auto operator+=(const Vec4& b) -> Vec4<T>&
auto operator-=(const Vec4& b) -> Vec4<T>&
auto operator*=(const Vec4& b) -> Vec4<T>&
auto operator/=(const Vec4& b) -> Vec4<T>&
auto operator+=(const T& b) -> Vec4<T>&
auto operator-=(const T& b) -> Vec4<T>&
auto operator*=(const T& b) -> Vec4<T>&
auto operator/=(const T& b) -> Vec4<T>&
void normalize()
template<typename U>
auto isInside(Vec2<U> point) -> bool
auto xz() -> Vec2<T>
auto yw() -> Vec2<T>

Public variables

T data
T x
T y
T z
T w
T r
T g
T b
T a
Vec2<T> xy
Vec2<T> zw
union OrbitEngine::Math::Vec4::@20 @21