template<typename T>
OrbitEngine::Math::Vec2 struct

2-dimensional vector

Public static functions

static auto Min(const Vec2<T>& a, const Vec2<T>& b) -> Vec2<T>
static auto Max(const Vec2<T>& a, const Vec2<T>& b) -> Vec2<T>
static auto Lerp(const Vec2<T>& a, const Vec2<T>& b, T t) -> Vec2<T>
static auto Normalize(const Vec2<T>& a) -> Vec2<T>
static auto FromAngle(double angle) -> Vec2<T>
static auto Distance(const Vec2<T>& a, const Vec2<T>& b) -> float

Constructors, destructors, conversion operators

Vec2()
Vec2(const T& _x, const T& _y)
template<typename U>
Vec2(const Vec2<U> b)

Public functions

auto operator[](int i) -> T&
auto operator==(const Vec2& b) const -> bool
auto operator!=(const Vec2& b) const -> bool
auto operator+() const -> Vec2<T>&
auto operator-() const -> Vec2<T>&
auto operator+=(const Vec2& b) -> Vec2<T>&
auto operator-=(const Vec2& b) -> Vec2<T>&
auto operator*=(const Vec2& b) -> Vec2<T>&
auto operator/=(const Vec2& b) -> Vec2<T>&
auto operator+=(const T& b) -> Vec2<T>&
auto operator-=(const T& b) -> Vec2<T>&
auto operator*=(const T& b) -> Vec2<T>&
auto operator/=(const T& b) -> Vec2<T>&
auto normalize() -> float
auto distanceTo(const Vec2<T>& b) const -> float
auto angle() const -> float

Public variables

T data
T x
T y
T w
T h
T r
T g
union OrbitEngine::Math::Vec2::@6 @7