#include <OE/Math/Vec3.hpp>
template<typename T>
Vec3 struct
3-dimensional vector
Contents
Derived classes
Public static functions
- static auto Up() -> Vec3<T>
- static auto Down() -> Vec3<T>
- static auto Left() -> Vec3<T>
- static auto Right() -> Vec3<T>
- static auto Forward() -> Vec3<T>
- static auto Back() -> Vec3<T>
- static auto Min(const Vec3<T>& a, const Vec3<T>& b) -> Vec3<T>
- static auto Max(const Vec3<T>& a, const Vec3<T>& b) -> Vec3<T>
- static auto Lerp(const Vec3<T>& a, const Vec3<T>& b, T t) -> Vec3<T>
- static auto Normalize(const Vec3<T>& a) -> Vec3<T>
- static auto Cross(const Vec3<T>& a, const Vec3<T>& b) -> Vec3<T>
Constructors, destructors, conversion operators
Public functions
- auto operator[](int i) -> T&
- auto operator==(const Vec3& b) const -> bool
- auto operator!=(const Vec3& b) const -> bool
- auto operator+() const -> Vec3<T>&
- auto operator-() const -> Vec3<T>&
- auto operator+=(const Vec3& b) -> Vec3<T>&
- auto operator-=(const Vec3& b) -> Vec3<T>&
- auto operator*=(const Vec3& b) -> Vec3<T>&
- auto operator/=(const Vec3& b) -> Vec3<T>&
- auto operator+=(const T& b) -> Vec3<T>&
- auto operator-=(const T& b) -> Vec3<T>&
- auto operator*=(const T& b) -> Vec3<T>&
- auto operator/=(const T& b) -> Vec3<T>&
- auto normalize() -> Vec3<T>